ما بچه های بولربو

  • 0 دیدگاه
  • 200 بازدید
ما بچه های بولربو

ما بچه های بولربو

توضیحات

ما بچه‌های بولربو (به انگلیسی: The Six Bullerby Children)، (به سوئدی: Barnen i Bullerbyn) نام کتابی است از آسترید لیندگرن نویسنده سوئدی که در پاییز ۱۹۴۷ منتشر شد. این کتاب به ۳۹ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است و در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران، آمریکا و انگلستان منتشر شده‌است. این کتاب در مورد شش کودک سوئدی است که در یک دهکده کوچک در سوئد زندگی می‌کنند.

گوینده داستان یک دختر کوچک به نام لیزا است و در مورد زندگی و ماجراجویی‌هایش در دهکده کوچک بولربوی سوئد می‌گوید. این دهکده از ۳ خانه تشکیل شده که به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و در آن‌ها ۷ بچه به همراه خانواده هایشان زندگی می‌کنند. لیسا به همراه برادران بزرگترش لاسه و بوسه، همسایه‌هایشان بریتا و آنا به همراه اوله و خواهرش کریستین.


آسترید لیندگرن در این کتاب نه تنها دنیای زیبای این دهکده را به نمایش کشیده بلکه دنیای کودکانه بسیار زیبایی را نیز نمایش داده است.

- دهکده بولربو کاملاً شبیه به دهکده سودستارپ (Sevedstorp)است، جایی که پدر آسترید لیندگرن تا ۱۰ سالگی در آن زندگی می‌کرده‌است. هنوز هم همان ۳ خانه در آن دهکده وجود دارند که می‌توان تصویر هوایی این سه خانه را از طریق گوگل مپ در این آدرس دید.

- در سال ۱۹۸۶ فیلمی سوئدی به نام Alla vi barn i Bullerbyn بر اساس این داستان ساخته شد.

- این کتاب در سال ۱۳۴۸ توسط حشمت نامدار ترجمه شد و توسط نشر پدیده نیز منتشر شد و هم‌اکنون ورژن آنلاینی از این کتاب وجود ندارد.

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان