ادای احترام پاریس به لابی صهیون!!

  • 0 دیدگاه
  • 719 بازدید
ادای احترام پاریس به لابی صهیون!!

درباره منتقد

  • نام: سید علیرضا واعظ موسوی
  • سن: ثبت نشده!
  • بیوگرافی :

    تخصص ها و تحصیلات: *متخصص و مدرس در حوزه قدرت نرم ( تخصصا: ۱-سینما ۲-رسانه ۳- سبک زندگی): ۱۲ سال سابقه* متخصص، مدرس و مشاور در حوزه مدیریت سازمانی و کار آفرینی: ۵ سال سابقه. دارای مدرک DBA در مدیریت استراتژیک*مولف و محقق در زمینه تاریخ، ادبیات، هنر، تفسیر قرآن، قدرت نرم، نقد استراتژیک سینما ( بیش...

    ادامه بیوگرافی همه نقدها

ادای احترام پاریس به لابی صهیون!! (نقد استراتژیکی)

ادای احترام پاریس به لابی صهیون!!


 

فیلم An Officer and a Spy یک داستان جذاب در قالب تاریخی است، که ماجرای رهگیری و دستگیری جاسوسان در اداره ضد جاسوسی ارتش فرانسه در اواخر قرن ۱۹ را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم در مورد متهم شناختن یک افسر یهودی ارتش به خیانت علیه فرانسه است و البته سیر داستان به جایی کشیده می شود که بیننده متوجه بی‌گناهی او شده و در آخر فیلم هم راوی از رفع اتهام او پس از چند سال حبس خبر می دهد.

این فیلم بر اساس یک داستان واقعی و تاریخی ساخته شده که به «ماجرای دریفوس» مشهور است؛ رویدادی که گفته می‌شود رسواکننده‌ترین واقعه قضایی برای فرانسه است که طی آن در سال ۱۸۹۴، «آلفرد دریفوس» افسر یهودی ارتش فرانسه، در دادگاه به اتهام خیانت به حبس محکوم شده و از ارتش برکنار می شود و برای گذراندن دوران محکومیت، به جزیره ای تبعید می شود.

این رخداد در سال‌هایی بود که بحث ناسیونالیسم در فرانسه داغ شده بود و ازسویی سوءظن به آلمان (دشمن سنتی فرانسه) و نفوذ یهودیان در کشور، شدت گرفته بود.

پس از گذشت سال‌ها از محکومیت «آلفرد دریفوس»، بی‌گناهی وی روشن می شود و دادگاه عالی فرانسه، مردود بودن تمامی اتهامات وی را اعلام می کند و او دوباره جهت خدمت در ارتش فراخوانده شد.

نکته ما اینجا است که در این فیلم به یهودی بودن او اشاره می شود و مدام این مسئله را یک علت نانوشته و خارج از قانون برای متهم بودن او نشان می دهد.

وکیل او و سرهنگی که ابتدا او را متهم می دانست (و سپس با کشف دلایلی او را لایق رفع اتهام می دانست) و سایر افرادی که سعی در کمک به این افسر متهم داشتند، از سوی مردم متعصب، به یهودی بودن و یا طرفدار لابی یهود بودن متهم می شوند.

در نمایی از فیلم می بینیم که علامت «ستاره داوود» توسط متعصبان عصبانی بر روی مغازه های یهودی کشیده می شود و شیشه های آنها شکسته می‌شود. و یا در دادگاه صحبت از کمک سنگین مالی لابی یهود به متهم یهودی می شود که باعث خنده وکیل او و طرفدارانش می شود. در حالی که بیننده در طول داستان شاهد هیچ گونه پرداخت پول و تیم قوی و عجیب و غریب مدافع برای این متهم یهودی نبوده است بلکه عده ای شامل هنرمندان (امیل زولا) یا سیاستمدار و افراد نظامی که برای کمک او جمع شده اند بنا به اعتراف خودشان و ظواهر امر بر مبنای ندای وجدان و عدالت خواهی وارد این مسئله شده اند. پس این اتهام یعنی «حمایت مالی سنگین لابی یهود» از متهم، توسط مخاطب این فیلم یک حرف مفت تلقی می شود!

به نظرم این فیلم مانند سایر فیلم هایی است که سعی دارند چهره ی مثبت و مظلومی از یهودیان در دنیا به نمایش درآورند. فیلم هایی ماننده «فهرست شیندلر» (Schindler's List) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، «حرامزاده های بی آبرو» (Inglourious Basterds) به کارگردانی کوئنتین تارانتینو  و یا فیلم فرانسوی دیگری به اسم «بچه های پاریس»(La rafle) که توسط کارگردان فرانسوی رز بوش ساخته شده است.

پس از حدود ۱۴ سال نقد استراتژیک فیلم به این نتیجه قطعی رسیده ام که: ادای احترام به تاریخ یهود به هر نحوی در سینمای جهان به ویژه هالیوود انجام می شود و سالانه چندین فیلم در این زمینه تولید می شود.

و البته این ادای احترام را باید جدای از فیلم هایی دانست که به سفارش لابی یهود ساخته می شود و البته این دو نوع نیت در چشم مخاطب قابل تمییز نیست و همچنین در چشم منتقد مگر اینکه علائم و نشانه های بارزی از مستقل بودن سازنده فیلم از نظر فکری و عملی از «لابی یهود» بدست بیاید و فیلم مورد نظر که دارای محتوای یهودی ستایانه است را یک سفارش تلقی کنیم و البته این مسئله بسیار سخت است و ما در واقع فقط حاصل کار یعنی فیلم هایی با مضمون حکایت از تاریخ یهود و یادمان جنگ جهانی و بزرگداشت هلوکاست می بینیم!!

به عقیده من فیلم «فهرست شیندلر» یک فیلم از دسته فیلم هایی است که به سفارش لابی یهود ساخته شده است و آن هم توسط یک   کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی یهودی  به نام «استیون اسپیلبرگ» که خود هم یهودی است و هم با رفتار و آثارش نشان می دهد که شیفته صهیونیسم است و البته عقیده دارم که فیلم «حرامزاده های بی آبرو» یک اثر از جنس ادای احترام به «یهود» است که توسط کوئنتین تارانتینو ساخته شده است تا بتواند بدون حرف و آزاد لابی یهود کارش را انجام بدهد! و این را می توان از نوع حرکت وی در آثارش به اثبات رساند؛ چرا که غالب آثار وی دارای موضوعاتی غیر از یهود و بزرگداشت یهود است و بدنه اصلی آثار او روایت باندهای مافیایی و گروه های آدم کش و دسته های جنایتکار است به اشکال مختلف و در قالب های زمانی و داستانی مختلف.

معتقدم فیلم An Officer and a Spy ادای احترام فرانسه و یا در اصلاح بدنه فرهنگ و هنر و سیاست فرانسه که با شهر «پاریس» شناخته می شوند (و هر جا گفته شود «پاریس»، اشاره ها به این بدنه تاریخی فرهنگ ساز و سیاسی این کشور می رود) به صهیونیسم جهانی است. این فیلم ادای احترام «پاریس» به لابی یهود است چرا که سازنده ی آن یعنی «رومن پولانسکی»، شیوه حرکتش در آثار دیگرش (که اینک جای بیان بررسی آنها نیست) چیزی جدای از توجه به صهیونیسم است و قبلا هم ادای احترام خود به «یهود» را با ساخت فیلم «پیانیست» کرده است! و اینکه او پس از گذشت حدود 17 سال از انتشار فیلم یهودی ستایانه و یادمان گونه ی «پیانیست» فیلم دیگری با محوریت «مظلومیت یهود» ساخته است که در ظرف مکانی و زمانی فرانسه قدیم و سنتی روایت می شود، به نظر می رسد که فیلم، سفارشی از سوی بدنه فرهنگی پاریس برای ادای احترام به لابی یهود باشد!!  



انتخاب بازیگر زار و لاغر اندام و رنگ پریده برای کارکتر افسر یهودی متهم شده و برادر باوقار و مودب برای او و همسر گریان و رنج دیده، همگی پارامتر های مناسبی برای مظلوم نمایی قوی در حق یهود است!

چیزی که تفاوتی آشکار با تاریخ یهود دارد و ما می توانید با تورق اوراق تاریخ به حقیقت قوم یهود پی ببریم:

۱. گروه های مافیای یهودی و خانواده های حکومت گر و با برنامه و چشم انداز نفوذ بلند مدت مثل روچیلدها!

۲. گروه های تبهکاری یهودی که متصل به خانواده های حکومت گر هستند و بیشتر آنها در ایتالیا شناخته می شوند

۳. ثروت اندوزی و غارت گری جدی اموال مردم، به وسیله سیستم ربا دهی و...

۴. مردمانی منفعت طلب و لات و اوباش منش، که به اقرار تاریخ نگارانی همچون نیل گابلر در کتاب «امپراتوری هالیوود»، چیزی جز منفعت نمی شناسند و تا می توانستند به هر روشی هنر و هنرمندان را استثمار می کردند و در امور حرفه ای و کاری «ادب» و «تشخص» برای آنها معنایی نداشت و زبان باز کردن به دشنام، کار همیشگی ایشان بود و همین ها بودند که بدنه هالیوود را ایجاد کردند و کمپانی های بزرگ فیلم سازی همچون پارامونت، یونیورسال، برادران وارنر و ... را به وجود آوردند!

و ...

این را هم باید در انتها گفت که منظور ما از «یهود» همه یهودیان عالم نیست، بلکه همان چیزی است که منظور قرآن کریم است!

شاید عده ای از یهودیان دین دار و دارای انسانیت از این توصیف به دور باشند، اما تاریخچه یهود نشان دهنده توطئه سیستماتیک این قوم بر ضد بشریت و ادیان آسمانی و مومنین از گذشته های دور تا به امروز است و این حرف نیز حرف قرآن است که در ۱۴۰۰ سال قبل تکلیف «یهود» را در مقابل جبهه خیر و نور روشن کرده!

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ...﴿ سوره مائده/۸۲

مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده‏ اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت... !

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان