با وجود رقبایی چون نت‌فلیکس، دیزنی پلاس و هولو که تماشاگران را به فیلم دیدن در خانه ترغیب می کنند، فروش جهانی سینمای آمریکا با عبور از رقم ۴۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، به رکوردی جدید رسید.

با وجود اینکه فروش بلیت سینما در آمریکا با کاهشی ۴.۴ درصدی نسبت به سال پیش روبرو شد و از رقم فروش ۱۱.۴ میلیارد دلار فراتر نرفت، مخاطبان جهانی سینما موفق شدند تا رکورد جدیدی در این میان به جای بگذارند.

به لطف نمایش بلاک‌باسترهایی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» محصول دیزنی، «اسپایدر من: دور از خانه» محصول سونی و «جوکر» وارنر برادرز سینما فروشی برابر ۳۱.۱ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی کرد و این نخستین باری است که فروش بین‌المللی از رقم ۳۰ میلیارد عبور می‌کند.

با وجود همه تغییرات و ورود تکنولوژی‌های جدید در ۲۰ سال اخیر، آمار تماشاگران سینما و فروش گیشه ثابت باقی مانده و حتی رشد هم کرده است.

رییس انجمن سینماداران گفت: ما در سال ۲۰۲۰ به دنبال طیف وسیع‌تری از استودیوها و فیلمسازان هستیم تا امکانات بیشتری به مخاطبان برای رفتن به سینما بدهیم.

«انتقام‌جویان: پایان بازی» موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۱۹ بود که در سینماهای آمریکا به فروش ۸۵۸ میلیون دلاری دست یافت و در سراسر جهان فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری کرد.


مهر

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان