مریم شیرزاد

دوبلر گوینده | ثبت نشده!
  • اشتراک
  • 0 دیدگاه
  • 180 بازدید

درباره هنرمند

بیوگرافی

مریم شیرزاد (متولد سال ۱۳۳۸ در تهران) دوبلور و گوینده‌ی رادیو است.

وی فعالیت هنری را از سن ۱۲ سالگی با گویندگی برای برنامه کودک رادیو آغاز نمود و اولین کار دوبلهٔ خود را با نقش گویی کوتاهی در یک فیلم سینمایی برای سعید مظفری انجام داد. همسر وی فریدون مطیر (مُطَیَّر) و مهندس الکترونیک می‌باشد.


زندگی هنری

مریم شیرزاد فعالیت هنری خود را از سنین نوجوانی و با گویندگی در برنامه کودک رادیو شروع کرد و بعد از انقلاب و از سال ۱۳۵۹ جذب دوبله شد. گویندگی در نقش‌های خاطره‌انگیز اوشین در سریال محبوب «سال‌های دور از خانه»، مسافر کوچولو در کارتون «مسافر کوچولو»، سرندیپیتی در کارتون «جزیره ناشناخته»، سارا استنلی در سریال «قصه‌های جزیره» و آن شرلی در سریال «رؤیای سبز» از به یادمانی‌ترین کارهای مریم شیرزاد در عرصه دوبلاژ می‌باشد. همچنین وی در دوبله همزمان در جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان اصفهان چندین دوره شرکت داشته‌است.


سایر فعالیت‌ها

گویندگی در رادیو از ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۹ دربرنامه کودک.

واحد نمایش رادیو

برنامه عصر بخیر تهران (زنده)

رادیو پیام اجرا و نویسندگی


مدیریت دوبله

الیور تویست، سفیدبرفی، آلیس در سرزمین عجایب، چارلی و کارخانه شکلات سازی، دشمن حکومت، قدرت مطلق، داستان برانکس یا محله برونکس، وطنم آفریقا، هوایی که نفس می‌کشم، اسم من خان است، مأموران ابی پوش، بازگشت خوشبختی، دیوید کاپرفیلد و داستان اسباب بازی ۳


برنده بهترین دوبلور

برای گویندگی در فیلم سیمارون مهران شیرزاد


رادیو و تلویزیون

سردبیر و کارگردان و مجری - بازیگر برنامه‌های زنده رادیویی شهر مهربانی و رنگین کمان در رادیو تهران و اجراهای زنده در شبکه تلویزیونی تهران با خواندن غزلیات حافظ و اشعار دیگر شعرا. در حال حاضر اجرای برنامهٔ آوای امواج در رادیو تهران انجام می‌دهند که جمعه‌ها از ۱۶تا۱۸ پخش می‌شود.


برخی از فیلم ها

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان