جیمز گاندولفینی (جیمز جونیور گاندولفینی)

بازیگر | ثبت نشده!
  • اشتراک
  • 0 دیدگاه
  • 529 بازدید

بیوگرافی

جیمز جونیور گاندولفینی (به انگلیسی: James J. Gandolfini, Jr) (زاده ۱۸ سپتامبر ۱۹۶۱، درگذشته ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳) بازیگر آمریکایی، ایتالیایی تبار تلویزیون و سینما بود. او بیشتر بخاطر ایفای نقش در سریال سوپرانوز ساخته دیوید چیس از شبکه اچ‌بی‌او و (فیلم) به خانواده ریلی خوش آمدید معروف بود.


زندگی‌نامه

گاندولفینی در وست وود نیوجرسی به دنیا آمد، مادر وی سانتا در آمریکا به دنیا آمد ولی در ناپل ایتالیا بزرگ شد، پدر او کارگر بنایی ساختمان در شهر بومی بورگاتارو ایتالیا بود که بعدها بعدر از مهاجرت نگهبان یک مدرسه کاتولیگی در نیوجرسی شد، او همچنین دارنده مدال قلب ارغوانی در جنگ جهانی دوم است. پدر و مادر گاندولفینی از کاتولیگ‌های رومی هستند و در خانه به زبان ایتالیایی صحبت می‌کردند برای همین جیمز خود را یک ایتالیایی می‌داند و بارها به ایتالیا سفر کرده‌است. گاندولفینی در محله ریج پارک نیو جرسی بزرگ شد و در دبیرستان ریج پارک آنجا مشغول به تحصیل شد، در همان‌جا به بازی در تئاتر دبیرستان روی آورد. او قبل از دوران بازیگری متصدی بار یا در باشگاه‌های شبانه نگهبان بانسر بود.


زندگی شخصی

گاندولفینی در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۰۸ با دوست دخترش دبورا لین پس از رابطه ۲ ساله با او در زاد گاه دبورالین یعنی هونولولو هاوایی ازدواج کرد. او از همسر سابق خود مارسی ودارسکی پسری بنام مایکل دارد، آن‌ها در سال ۲۰۰۲ از یکدیگر جدا شده بودند. گاندولفینی علاقه خاصی به موتور سیکلت دارد او دارای یک موتور هارلی دیویدسون و یک وسبا روک مخصوص بچه‌ها است، در سال ۲۰۰۶ او سوار بر موتور وسپا خود بود که کنترل خود را در ترافیک نیویورک از دست داد و با یک تاکسی تصادف کرد، او مجبور به عمل جراحی زانو شد و برای همین ۳ ماه فیلمبرداری پایانی سریال سوپرانوز به تعویغ افتاد.


مرگ

جیمز گاندولفینی در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۳ در ۵۱ سالگی به دلیل حمله قلبی در رم درگذشت. دکتر کلادیو مُدینی، رئیس اورژانس بیمارستانی در رم که جیمز را به آنجا برده بودند به خبرنگاران گفت که زمانی او را به بیمارستان بردند، درگذشته بود. با این‌حال به مدت ۴۰ دقیقه ماساژ قلب و کارهای دیگر برای احیای او انجام شد. بنا بود او درجشنواره فیلم تائورمینا که در سیسیل برگزار می‌شد، شرکت کند.

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان