کریس کولفر

بازیگر تهیه کننده نویسنده خواننده | ثبت نشده!
  • اشتراک
  • 0 دیدگاه
  • 301 بازدید

درباره هنرمند

  • آثار هنرمند:
    - گلی
  • تاریخ تولد: ثبت نشده!

بیوگرافی

کریستوفر "کریس" پل کولفر (به انگلیسی: Christopher Paul "Chris" Colfer) (متولد ۲۷ مه ۱۹۹۰) خواننده، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است که علت شهرت وی ایفای نقش کرت همل در سریال گلی می‌باشد.


زندگی و آموزش

کریس در شهر کلوویس در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او پسر کارین کالفر و تیم کالفر است و اصل و نسبی ایرلندی دارد به‌طوری‌که خود اظهار داشته"من خیلی ایرلندیم، خانواده‌ام هم خیلی ایرلندیند و در عید سنت پاتریک خانه‌ام خیلی شلوغ می‌شود.

"او برای نصف سال هفتم و هشتم به خاظر موارد بسیاری آزار و اذیت دیدن در مدرسه تحصیلاتش را در خانه انجام داد. او دانش آموز دبیرستان شرقی کلوویس بود و در آنجا در بسیاری از برنامه‌های سخنرانی و بحث شرکت کرد و توانست جایزه‌های بسیاری در این مورد کسب کند. او مقام نهم مسابقه تفسیر دراماتیک را در ایالت و همچنین جایزه‌هایی از " کلاب درام " و " FFA " کسب کرد. او در مدرسه رئیس باشگاه نویسندگان و سردبیر مجله ادبی مدرسه بود. او در دبیرستان نمایشی الهام گرفته از " سووینی تاد " به نام "شرلی تاد" را نوشت و کارگردانی کرد که در آن همه در نقش خود جنسیتی معکوس داشتند. تجربه‌ای که از این نمایش به دست آورد بعداً به او در بازی در نقش خود در سریال "گلی کمک کرد. زمانیکه معلمان مدرسه شانس خواندن آهنگ " جاذبه هجوم آورنده " در موزیکال "ویکد (داستانی ناگفته از جادوگران شهر اُز) "را به خاظر اینکه این آهنگ به‌طور کلی برای زنان نوشته شده به وی ندادند مادر بزرگش به او اجازه داد این آهنگ را در کلیسایش بخواند.

او یک جایزه گلدن گلوب برنده شده و نامزد دو جایزه امی گشته‌است. او همچنین نویسنده کتاب "طلسم آرزو" ("سرزمین قصه ها") (Wishing Spell (The Land of Stories و فیلم‌نامه فیلم اصابت رعد و برق (struck by lightning) است

کولفر در تایم ۱۰۰ مجله تایم جزو یکی از صد فرد تأثیرگذار دنیا در سال ۲۰۱۱ بود. بیشتر مردم بر این اعتقاد دارند که کولفر از ضریب هوشی بالایی برخوردار است .

برخی از فیلم ها

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان