گیلاس های زرد؛ کمدی یک واقعیت چاق

  • 0 دیدگاه
  • 199 بازدید
گیلاس های زرد؛ کمدی یک واقعیت چاق

گیلاس های زرد؛ کمدی یک واقعیت چاق

توضیحات

معرفی کتاب گیلاس‌های زرد؛ کمدی یک واقعیت چاق

نویسنده: امیررضا مافی

«گیلاس های زرد؛ کمدی یک واقعیت چاق» داستانی کمدی درباره یک قتل نوشته امیررضا مافی است. قتل یک دختر در این رمان از زبان راوی‌های گوناگون بازگو می‌شود تا جایی که واقعیت با دست به دست شدن دچار استحاله و تبدیل به یک کمدی می‌شود. درواقع یک واقعیت آنقدر چاق می‌شود که امر واقع شده اصلی را می‌بلعد.

«می‌گفتند مردان محل را هوایی کرده است. یاد صحنه‌های فیلم «مالنا» از جوزپه تورناتوره افتادم که مالنا را با بازی درخشان مونیکا بلوچی، وسط خیابان کتک زدند. مونیکا بلوچی چه بود... حالا عکس‌هایش را دیدم، پیر شده و چروک، اما تصویر الهه گون جوانی‌اش... امان از این جوانی. عکس‌های این زن، دنیا را دیدم، مونیکا بلوچی نبود، اما برای آدم‌های این شهرستان، می‌توانست حکم مونیکا را داشته باشد. می‌گویند پول زیادی هم می‌گرفته و جز کارخانه‌دارها و باغ‌دارها کسی استطاعت دستیابی به او را نداشته است. در پرونده‌اش خواندم که پس از آن کتک خوردن عجیب و غریب، جول و پلاسش را جمع کرده، رفته آن طرف شهر و آرام‌تر زندگی می‌کند. گویا جز چند بار، کسی به خانهٔ او تردد نکرده است.»

امیررضا مافی پیش از این با رمان وضعیت بنفش، توانسته بود توجه و تقدیر منتقدان و دیگر نویسندگان را برانگیزد. او دانش‌آموخته فلسفه غرب و مدرس دانشگاه است.

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان