سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی هنری مونترال کانادا در بخش ویژه‌ای نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی دارد؛ مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» و انیمیشن «سینک» دو اثر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در این جشنواره هستند.

به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بخش ویژه «نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی» جشنواره مونترال کانادا در سه سانس مجزا با عناوین «دنیا صحنه نمایش است»، «نوردهی مضاعف» و «زیبابین» برگزار شده و جمعاً 20 فیلم هنری کوتاه، مستند و انیمیشن که توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان (سام کلانتری) و سینک (محبوبه کلائی)، در بخش «زیبابین» این رویداد روی پرده می‌روند.

موضوع مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» درباره‌ ساخت چند مانکن پلاستیکی در یک کارگاه دور‌افتاده است که زندگی این مانکن‌ها و سرانجام‌شان بی‌شباهت به زندگی انسان‌ها نیست!

انیمیشن «سینک» هم اثری تجربی است که به هم آمیختگی فیلم زنده و خیال، اساس آن را شکل می‌دهد. در این فیلم زن و مردی به شکل ته‌مانده‌ی قهوه از دو فنجان درون سینک بیرون می‌آیند...

دیدن و بودن (علی شیلاندری)، دژاوو (عاطفه خادم‌الرضا)، کل به جزء (وحید حسینی نامی)، یال و کوپال (شیوا صادق اسدی) و... از دیگر آثار ایرانی منتخب این جشنواره هنری هستند.

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان