حراجی کریستیز این پیش‌بینی را انجام داده و اعلام کرده است که این تابلو می‌تواند تا مبلغ ۸۰ میلیون دلار به فروش برسد.


این تابلوی نقاشی با عنوان «استخر» در سال ۱۹۷۲ توسط دیوید هاکنی کشیده شده است و در نوامبر ۲۰۱۸ به مزایده گذاشته خواهد شد.


موسیقی ایرانیان به نقل از ایسنا به نقل از گاردین، اگر این نقاشی بتواند نزدیک به ۸۰ میلیون دلار (۶۱ میلیون پوند) به فروش برسد، در واقع با قیمتی سه برابر گران‌ترین اثر هانکی که تا به‌ حال به‌ فروش رفته، رکوردار خواهد بود.


تا به‌ حال تابلوی «بزرگراه ساحل اقیانوس آرام و سانتا مونیکا» گران‌ترین اثر هاکنی بوده‌ که در حراجی ساتبی نیویورک با قیمت ۲۸.۵ میلیون دلار به‌ فروش رفته است.


همچنین گزارش داده شده که نقاشی «استخر» با عنوان کامل «استخر با دو پیکر»، از شاهکارهای هاکنی، متعلق به یک میلیونر به نام «جو لوئیس» و صاحب ورزشگاه «تاتنهام هاتسپر» است. لوئیس ۸۱ ساله، یک مجموعه‌دار آثار هنری است که آثاری از پیکاسو، چگال، ماتیس و لوسین فروید را در مجموعه خود دارد.

الکس راتر، مدیر اجرایی بخش هنرهای معاصر حراجی کریستیز معتقد است که نقاشی «استخر» هاکنی یکی از شاهکارهای عصر مدرن است.

این اثر پیش از اینکه در ماه نوامبر به فروش برسد، در تاریخ ۲۸ تا ۲۹ سپتامبر در هنگ‌کنگ و در تاریخ ۳ تا ۵ اکتبر در لندن و در تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اکتبر در لس‌آنجلس به‌ نمایش گذاشته خواهد شد.


بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۳ «جف کونز» (نقاش و مجسمه‌ساز معاصر امریکایی) توانست با اثر «سگ بادکنکی» استیل خود با رقمی معادل ۵۸ میلیون دلار، رکورددار گران‌ترین اثر هنرمند در قید حیات باشد. همچنین بعد از او «جرارد ریچر» (هنرمند اهل آلمان)، در سال ۲۰۱۵ توانست به‌ واسطه فروش اثر خود با قیمتی معادل ۴۶ میلیون دلار (۳۰.۴ میلیون پوند) رکوردار یکی دیگر از گران‌ترین هنرمندان زنده باشد.

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان