این هفته قسمت جدید انیمیشن «شگفت انگیزان 2»، 11 سال پس از قسمت نخست روی پرده سینماهای آمریکا رفت. محصول جدید کمپانی دیزنی و پیکسار در همین هفته نخست اکران چیزی حدود 175.3 میلیون دلار فروخته و پیش بینی می شود این عدد تا 180 میلیون دلار هم افزایش پیدا کند. همین فروش کمتر از یک هفته اما کافی است تا رکوردهای قابل توجهی در فروش فیلم های انیمیشن آمریکایی جا به جا شود؛ اول از همه این که «شگفت انگیزان 2» در روز اول اکران، 71.6 میلیون دلار فروش کرد. چیزی که آن را پر فروش ترین انیمیشن آمریکا در روز اول اکران می کند. پیش تر این رکورد در اختیار دیگر انیمیشن کمپانی های دیزنی و پیکسار، «در جست و جوی دوری» بود که 54.7 میلیون دلار فروخته بود. اما با افزایش حدود 31 درصدی این عدد به رکورد جدیدی می رسیم که «شگفت انگیزان 2» آن را به نام خودش ثبت کرده است.


در عین حال با فروش 180 میلیون دلاری، «شگفت انگیزان 2» خیلی راحت رکورد فروش 135 میلیون دلاری هفته اول «در جست و جوی دوری» را هم پشت سر می گذارد تا نه تنها پرفروش ترین انیمیشن آمریکایی در هفته اول اکران شود بلکه به رتبه هشتم پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما در هفته اول هم برسد. آن هم بالاتر از فیلم هایی مثل «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (با فروش 179 میلیون دلاری)، «مرد آهنی 3» (با 174.1 میلیون دلار)، «بتمن در برابر سوپرمن» (با 166 میلیون دلار» و البته «شوالیه تاریکی بر می خیزد»، قسمت آخر از سه گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان (با 160.9 میلیون دلار).


فروش خوب «شگفت انگیزان 2» باعث شده تا کمپانی سونی ضرر قابل توجهی بکند و فیلم جدید این شرکت، «سوپرفلای» فقط چیزی حدود 5 میلیون دلار فروش کند. جالب این که این اتفاق روی «هشت یار اوشن» ورژن زنانه مجموعه «اوشن» کمپانی وارنر هم اثر گذاشته و با وجود این که هفته گذشته از فروش بسیار خوب این فیلم گزارش دادیم این هفته با 52 درصد کاهش در فروش، فقط 20.1 میلیون دلار فروخته. عددی که مجموع درآمد کمپانی وارنر از محل فروش بلیط برای این فیلم را در هفته دوم به حدود 80 میلیون دلار می رساند.


منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان