پروانه مرزبان، تهیه‌کننده سینما، بیان داشت که: جشنواره فیلم فجر برای سینماگران ایرانی یک رویداد فرهنگی هنری بسیار مهم است که متأسفانه در سال‌های اخیر به جشنواره‌ای تبدیل شده که تنها برای عده‌ای از فیلمسازان مفید است و اکثر سینماگران نمی‌توانند از فرصت برگزاری این رویداد استفاده کنند.

مرزبان خاطرنشان کرد: ظرفیت فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر محدود شده و تنها چند فیلم می‌توانند از امکان نمایش در جشنواره فیلم فجر استفاده کنند و این در حالی است که هر سال فیلم‌های بسیاری ساخته می‌شوند که یکی از امیدهایشان برای دیده شدن همین رویداد مهم است. جشنواره فیلم فجر باید شرایطی را فراهم کند که حداقل همه آثار مهم ساخته شده در سال امکان اکران در این رویداد را داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته جشنواره فیلم فجر در شرایط ویژه‌ای برگزار شد و امسال هم تقریباً این شرایط حکمفرماست. در حال حاضر حدود 200 فیلم در صف اکران هستند و مسئولان جشنواره فیلم فجر با تمهیداتی می‌توانند میزان خسارت وارد شده به این فیلم‌ها را به حداقل برسانند و یکی از مهم‌ترین راهکارها می‌تواند اضافه شدن بخش خارج از مسابقه باشد. مسئولان جشنواره فیلم فجر می‌توانند امسال به دلیل شرایط ویژه‌ای که سینمای ایران در این دو سال تجربه کرده حتی از بین فیلم‌های سال گذشته هم آثاری را برای نمایش در بخش خارج از مسابقه انتخاب کنند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: به نظر من بهتر است مسئولان جشنواره فیلم فجر امسال تمهیدی بیندیشند و چند سینما را هم به فیلم‌های خارج از مسابقه اختصاص دهند تا امکان اکران این فیلم‌ها نیز در ایام جشنواره وجود داشته باشد. به هر حال جشنواره فیلم فجر یک فرصت مهم است که توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند و این به نفع فیلم‌هایی است که در این جشنواره حضور دارند. چنین اقدامی در شرایطی که ما سال‌های سختی را پشت سر می‌گذاریم برای فیلمسازانی که دغدغه فرهنگ و هنر دارند در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌تواند یک دلگرمی باشد.


برنا

بازگشت به لیست

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان