معرفی ۲۵ فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

  • 0 دیدگاه
  • 240 بازدید
معرفی ۲۵ فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

معرفی ۲۵ فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

توضیحات

هزاران فیلم متوسط وجود دارد که می توان همه چیز را در آنها حدس زد و دیدنشان شاید فقط وقتتان را بگیرد. اما در این میان فیلم هایی هم هستند که به کل خود را از این گروه جدا کرده اند، فیلم هایی با داستان های قوی که از ابتدا تا انتها بیننده را غافلگیر می کنند. برای اینکه کارتان را در فیلم دیدن راحت کنم می خواهم یک لیست ۲۵ تایی در اختیارتان قرار دهم که از دیدن هیچکدامشان پشیمان نمی شوید.

Seven

فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

فیلمی جنایی و ترسناک درباره قاتلی روانی که قربانیانش را به خاطر گناهانی که کرده اند مجازات می کند. قبل از ساخت فیلم سازندگان کمی تغییرات را وارد داستان کردند، برای مثال صحنه پایانی را دوباره نوشتند. فیلم فوق العاده غافلگیر کننده است و با بازی درخشان برد پیت، مورگان فریمن، و کوین اسپیسی تبدیل به یک اثر ماندگار شده.

Fight Club

یک کارمند اداره از بی خوابی رنج می برد و سعی دارد با زندگی غیر قابل تحمل و کسل کننده خود کاری کند، تا اینکه با تایلر دوردن یک تاجر صابون کاریزماتیک با فلسفه ای پیچیده آشنا می شود. صحنه پایانی فیلم شوکه کننده است و اکتشافات شخصیت اصلی منجر به حوادث غیر قابل پیش بینی می شود.

Angel Heart

فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

هری انجل یک کارآگاه خصوصی است، او قراردادی از یک اشراف زاده مرموز دریافت می کند تا یک کهنه سرباز جنگ را که موفق به انجام تعهدات یک توافق نامه خاص نشده است را پیدا کند. بعد از اینکه اشراف زاده قول یک دستمزد خوب را به کارآگاه می دهد، او قبول می کند، اما موردی که در نگاه اول ساده به نظر می آمد تبدیل به موضوعی پیچیده و پایانی غافلگیر کننده می شود.

Shutter Island

فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

دو مارشال ایالات متحده به جزیره ای در ماساچوست می روند تا مفقود شدن یک بیمار از آسایشگاه روانی را بررسی کنند. در طول تحقیق و بررسی شخصیت ها با شبکه ای از دروغ ها روبرو می شوند. وقتی فیلم به پایان می رسد مطمئنا درباره آن با کسانی که فیلم را با هم دیده اید وارد بحث می شوید، و البته همگی شگفت زده خواهید بود!

The Mist

فیلم فوق العاده با داستان هایی هوشمندانه

درام ترسناکی از فرانک داربونت، کارگردان معروف فیلم ” رستگاری در شاوشنگ ” بر اساس کتابی از استفان کینگ. البته فیلم در صحنه آخر با کتاب متفاوت است، یکی از شخصیت های اصلی تغییر کرده. نمی خواهم فیلم را لو بدهم و از جذابیتش برایتان بکاهم، ولی شاید در نگاه اول فیلم یکی از انواع آخر الزمانی خود به نظر برسد ولی اینچنین نیست!

The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

روزی، چیزی عظیم الجسه از یک سفینه فضایی جدا می شود و به مدار زمین می رسد تا به انسان ها اعلام کند که قرار است سیاره شان تخریب شود. این فیلم هم باعث می شود بخندید و هم مکث کنید و به فکر فرو بروید. در هر شوخی این فیلم مقداری حقیقت وجود دارد.

The Departed

The Departed

دو نفر از بهترین فارغ التحصیلان آکادمی پلیس خود را در موقعیتی حساس می بینند، یکی جاسوسی است در لباس پلیس، و دیگری پلیس مخفی. هر دو در فکر از بین بردن حریف هستند، اما اتفاقات باعث می شود به تدریج از درون تغییر کنند.

The Sixth Sense

The Sixth Sense

این فیلم درباره سرنوشت وحشتناک یک پسر بچه ۹ ساله است. چیزهایی که این پسر می بیند را کسی باور نمی کند، تا زمانی که یک روانشناس کار بلد به کمکش می آید، این روانشناس به پسر بچه به عنوان شخصی عجیب و غریب یا بیماری روانی نگاه نمی کند، بنابراین زندگی پسر بچه برایش راحت تر می شود. او به دکتر کاملا اطمینان پیدا می کند حتی از مادرش بیشتر. پایان غیر قابل انتظار فیلم برایتان تکان دهنده خواهد بود.

The Life of David Gale

The Life of David Gale

یک استاد دانشگاه روشن فکر و مطیع قانون، که علیه مجازات اعدام فعالیت می کند، از قضا برای قتل همکارش به اعدام محکوم می شود. این فیلک یک درام هوشمندانه است که نشان می دهد دستگاه عدالت ممکن است اشتباهات مرگباری را مرتکب شود، و برخی نیز در راه عقیده ای که دارند هیچ چیز نمی تواند متوقفشان کند حتی زندگی شان!

The Best Offer

The Best Offer

مانند بسیاری از فیلم های هیجان انگیز و ماجراجویانه، این فیلم ساختاری استاندارد و ساده دارد، و بیننده جان کلام را می تواند در همان نگاه اول متوجه شود. اما بر خلاف دیگر فیلم های این ژانر، پیچیدگی های خاص خود را دارد. کارگردان به شکلی هنرمندانه طرح را پیچیده کرده و هر کسی که این فیلم را میبیند فریب می دهد.

Law Abiding Citizen

Law Abiding Citizen

بخش قضایی با مجرمان جنایی معامله ای می کند و اجازه می دهد از زندان خارج شوند. مردی که همسر و فرزندش بدست این مجرمان کشته شده اند تصمیم می گیرد عدالت را خودش اجرا کند، و از بخش جنایی نیز انتقام بگیرد. اما دستگیر می شود و به زندان می افتد، در زندان حرفی می زند که شاید با عقل جور در نیاید – بدون ترک کردن سلولش به کشتن ادامه می دهد تا زمانی که شرایطی که می خواهد برآورده شود – این بیانیه ابتدا برای پلیس ها خنده دار به نظر می رسد، اما خیلی زود متوجه می شوند که …

The Prestige

The Prestige

فیلم در اواسط قرن ۱۹ اتفاق می افتد زمانی که شعبده بازی رواج پیدا کرده بود و ذهن همه روی حقه های جادوگری متمرکز بوده. رابرت و آلفرد دوستهای قدیمی و شهبده باز هستند، اما ماجراهایی باعث می شود که این دو تبدیل به دشمن شوند. آنها شروع به بهم ریختن اجراهای همدیگر می کنند، حقه های یکدیگر را لو می دهند، و به مرور دشمن خونی هم می شوند. این فیلم مخصوص کسانی است که دوست دارند غافلگیر شوند، و به دنبال فیلمی جدید هستند.

A Beautiful Mind

A Beautiful Mind

یک نابغه ریاضی که دست آورد های بزرگش در تئوری ریاضیات برایش شهرتی جهانی به همراه آورده است. اما زندگی اش دستخوش تغییراتی می شود که هم برای او هم برای اطرافیان ماجراهایی را به همراه دارد.

The Others

The Others

” دیگران ” یکی از نفس گیرترین فیلم های ژانر خود است. فضا و نحوه بازی باعث می شود که فکر نکنید فیلم می بینید، بلکه حس می کنید شما هم در این داستان و میان شخصیت ها زندگی می کنید، و سعی می کنید که حقیقت را پیدا کنید.

The Usual Suspects

The Usual Suspects

یک گروه از آدم بدها به یک کشتی که برای دیگر آدم بدها است حمله می کنند و بعد از درگیری، تنها یک بازمانده باقی می ماند. او تنها سرنخ برای بازجویان است که به طرز نا امیدانه ای به دنبال مغز متفکر این عملیات هستند، فردی مرموز به نام کایزر شوزه. اگر هنوز این فیلم را ندیده اید فرصت مناسبی برای تست حس کارآگاهی تان است.

Looper

Looper

یک فیلم معمایی و اکشن زیبا درباره آینده، جایی که عده ای از تبهکاران یاد گرفته اند افرادی را که نمی خواهند به عقب بفرستند. مانند هر فیلم دیگری که درباره سفر در زمان است این فیلم هم سوتی هایی دارد، اما زیاد درباره شان فکر نکنید، فقط ببینید و لذت ببرید.

Memento

Memento

لئونارد شلبی، لباس های گران قیمتی به تن می کند و ماشین جگواری جدید سوار می شود، اما در متلی قدیمی زندگی می کند. هدفش در زندگی پیدا کردن قاتل زنش است. اما از یک مشکل عجیب رنج می برد، او دچار وضعیتی است که باعث می شود همه چیز را بعد از ۱۵ دقیقه فراموش کند اما همچنان هر آنچه قبل از قتل اتفاق افتاده را به یاد دارد. کمک های او در این مسیر یک دوربین پولاروید و خالکوبی های است که روی بدنش انجام داده.

The Game

The Game

خط داستانی پویا و غیر قابل انتظار این فیلم را تبدیل به یک اثر استادانه در سبک فیلم های هیجان انگیز کرده است. کارگردان بیننده را بعد از حوادثی پی در پی به سمت پایانی غیر قابل پیش بینی هدایت می کند.

Lucky Number Slevin

Lucky Number Slevin

اسلوین حسابی دچار دردسر شده: در شرف از دست دادن خانه اش است، نامزدش به خاطر مردی دیگر ترکش کرده. نیک، دوست اسلوین نیویورک نیست و به او پیشنهاد می دهد تا وقتی نیست در آپارتمانش زندگی کند. یک جنایتکار بزرگ که به رئیس مشهور است اسلوین را پیدا می کند، و با نیک اشتباهش می گیرد. رئیس از اسلوین می خواهد انتقام کشته شدن پسرش را با کشتن یک جنایکار بزرگ دیگر بگیرد.

Déjà vu

اکشن بسیار خوب و فیلمی علمی تخیلی

عنوان این فیلم چیزهایی زیادی درباره محتوای فیلم می گوید. کارگردان و فیلم نامه نویس هر دو تلاش کرده اند که تا جای ممکن سفر در زمان را برای بیننده پذیرفتنی کنند. در مجموع چیزی که در این فیلم می بینید یک اکشن بسیار خوب و فیلمی علمی تخیلی نزدیک به زندگی واقعی است.

Vanilla Sky

Vanilla Sky

زندگی گاهی اوقات عجیب می شود – یک روز بسیار معمولی را شروع می کنی، و با یک کیسه یخ و لذت بردن از آسمان وانیلی بالای سرت به پایان می رسانی. هیچ کس انتظارش را ندارد، اینکه همه چیز در یک چشم بهم زدن می تواند تغییر کند حقیقت دارد.

Secret Window

Secret Window

جانی دپ و داستانی برگرفته از رمان استفان کینگ، همین دو چیز کافیست که همه کارها را بگذارید برای بعد و بنشینید و از دیدن این فیلم لذت ببرید.

The Skeleton Key

The Skeleton Key

تصور کنید کلیدی داشتید که هر دری را باز می کرد. داشتن چنین کلیدی مانند یک موهبت است که فرصت های زیادی در اختیارتان قرار می دهد. اما آیا ریسک می کنید تا هر دری را باز کنید؟

Inception

Inception

اگر به دنبال فیلم های سبک و آسان هستید، باید بگویم این فیلم برای شما ساخته نشده! اگر فیلم بینی حرفه ای هستید و دوست دارید دو ساعت و نیم فیلم ببینید و سخت فکر کنید، پس باید بنشینید و این فیلم را حتما تماشا کنید.

Moon

Moon

قرارداد سم در حال تمام شدن است – او سه سال را روی ماه گذرانده، و روی دستگاه هایی که در ماه کار گذاشته شده نظارت می کرده. سه سال تنها با یک دستگاه هوش مصنوعی به نام گرتی کافیست که یک فرد را تغییر دهد. دو هفته قبل از اینکه ماموریت سم تمام شود و به زمین برگردد ناگهان …

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان