تست بازیگری چگونه است؟! (آموزش بازیگری)

  • 0 دیدگاه
  • 1430 بازدید
تست بازیگری چگونه است؟! (آموزش بازیگری)

تست بازیگری چگونه است؟! (آموزش بازیگری)

توضیحات

سوالات تست بازیگری چیست؟

در زیر یک متن موجود میباشد که شما میتوانید آن را با لحنها و حتی لهجه های متفاوت بیان کنید :

در شهر هرات امیر خلیل نام دلاوری بود که در تمام خاک خراسان و هرات سرآمد بود و همه پهلوانان او را محترم میشمردند او را داعیه شد با مفرد که از دلاوران درگاه سلطان حسین میرزا بود جنگ چوب کند . پیش سلطان آمد وقتی که مفرد نبود و گفت مرا داعیه آن است که با مرفد شما جنگ کنم . میرزا خندان شدند و گفتند ما را مرفدی نیست مفردی است اگر جنگ کنید شما میدانید ناگاه مفرد پیدا شد ، میرزا فرمود که جناب سیدزاده میر خلیل را با تو داعیه جنگ است چی میگویی؟ گفت : با آل علی هر که در افتاد ورافتاد ، مرا چه حد آنکه حتی با سگان آن آستان جنگ کنم ؟ میر خلیل گفت : ای قلندر مهمل نگوی و بهانه مجوی اگر خواهی وگرنه من با تو جنگ میکنم. مفرد گفت : ای سید زاده آن مقدار که خواهید چوب بر سر و دیده من زنید تا غایتی که مانده شوی یا خشم شما فرو نشیند من با خود شما جنگ نمیکنم این بگفت و از مجلس میرزا هر دو بیرون آمدند در بیرون باغ امیر خلیل با کسان خود هجوم نمود مفرد را در میانه گرفتند و هجده زخم کارد و خنجر بر وی رسانیدند ، خبر به میرزا رسید که جنگ مقرر شده است و در وقت جنگ میر خلیل بی خودانه غریب ده چوب بر سر مفرد انداخت ، همه را رد کرد مفرد نیز چوب خود را حواله سر میرخلیل کرد وی چوب خود را سپر گردانید ، میر خلیل به زانو نشست و همه خلایق مکدر شدند .

همچنین این متن نیز کمک بزرگی برای فن بیان شما دوستان است

دیروز چهل ساله شدم ، عمری ازم گذشته نه ؟ تو مترو مردی به طرفم اومد و گفت : منو میشناسی ؟ من مدتهاست شما رو میشناسم همه میگن سالهای جوونی قشنگتر از حالا بودی . ولی من این چهره شکسته رو بیشتر از چهره جوونیتون دوست دارم . چهره شکسته ! شکسته شدم نه ؟ میترسم ! چین و چروکها دارن بیشتر میشن . از هجده سالگی افتادم تو دام الکل ، کاری که الکل با من کرد طبیعت و روزگار و خدا هم با من نکرد ، قصد کشتنمو داشت ، آره کشتن ! اما تیره بختی از سی سالگی به بعد شروع شد ، زمینا افتاد تو کویر داداشم ذات الریه گرفت و مرد مادرم مجبور بود شبا با تفنگ نگهبانی بده . آخه میدونی ما تو محله هارلم زندگی میکنیم تو قلب سیاه پوستای آدمکش ، اونا واسه یه دلار آدم میکشن . دیشب جسد همسایه بالایی رو انداخته بودن در خونه ما . کلاه شاپو به من میاد نه ؟ اشکالی داره کلاه و کراواتم قرمز باشه ؟

چند تمرین حسی و بازی :

فرض میکنیم که در خیابان داریم قدم میزنیم و خیلی متفکر و کمی ناراحت هستیم ناگهان جلوی پایمان یک پرنده مجروح فرضی را میبینیم ، رفتارمان با آن پرنده مجروح چیست ؟ بعد از مدتی روبروی خیابان یک پسر بچه شیطان را میبینیم که یک تیرکمان در دست دارد و با آن تیر کمان این پرنده را زخمی کرده است و حالا در آسمان دنبال یک پرنده دیگر میگردد تا آن را هم نشانه برود رفتارمان با این پسر بچه چیست ؟ اگر این پسر بچه با تیرکمانش سر ما را نشانه برود رفتارمان چه خواهد بود ؟

در یک پارک خوش آب و هوا و در یک هوای دل انگیز مشغول راه رفتن و ورزش و نرمش و لذت بردن از طبیعت هستیم چند بار با دهانمان نفس عمیق میکشیم ، پارک نسبتا شلوغ است در همین حین ناگهان یک پشه خاکی به دهانمان میرود ، در حال خفه شدن هستیم و سرفه های وحشتناک میکنیم و سعی داریم با دستمان این پشه خیالی را از دهانمان بیرون بیاوریم بعد از بیرون آوردن پشه رفتارمان با آن پشه که باعث آبروریزی ما جلوی مردم شده است چه خواهد بود ؟

در خیابان در حال راه رفتن هستیم و از جایی اوقاتمان خیلی تلخ است و کلافه هستیم برادر کوچکترمان یک مارمولک و یا جانوری را که ما از آن وحشت داریم سر شانه ما میگذارد و آن را به ما نشانه میدهد در آن لحظه :

1. چه حالی به ما دست میدهد ؟

2. رفتارمان با برادرمان چگونه خواهد بود ؟

3. برادرمان را توصیف کنیم .

فرض میکنیم میوه ای مثل موز را دوست داریم و شخصی که با آن خیلی رودربایستی داریم مثلا پدربزرگمان یک موزرا به ما میدهد تا بخوریم ما موز را پوست کنده و میخوریم متوجه میشویم یک کرم بزرگ در دهانمان است ، پدربزرگ ما در حال خنده است حالا :

1. چگونه موز را پوست میکنیم ؟

2. چگونه موز را گاز میزنیم ؟

3. وقتی متوجه وجودکرم در دهانمان میشویم چه حالی داریم ؟

4. حالات خنده و شکل پدربزرگ را چگونه توصیف میکنیم ؟

خواهر ما به ما زنگ میزند بعد از کمی تعلل خبر مرگ مادرمان را به ما میدهد در آن لحظه رفتار ما چه خواهد بود ؟

از درب منزلمان داخل حیاط میشویم ناگهان جسد فرزندمان را میبینیم که روی آب شناور است در آن لحظه چه خواهیم کرد ؟

حتما باید در کنکور قبول شویم چون برایمان خیلی اهمیت دارد بعد از چهار سال که در کنکور شرکت کردیم و شکست خوردیم امسال منتظر نتایج کنکورمان هستیم شخصی به ما زنگ میزند و خبر قبولیمان را به ما میدهد رفتار ما در آن لحظه چه خواهد بود ؟

در یک حمله نظامی همه افراد خانواده مان را از دست میدهیم و فقط خودمان زنده میمانیم همه جا را خاک و دود فرا گرفته است از مال دنیا فقط برای ما یک ساعت مچی باقی مانده است که یادگار کلیه افراد خانواده میباشد با آن ساعت چگونه درد دل میکنیم و حرف میزنیم ؟

فرض میکنیم جلاد یک پادشاه ظالم هستیم این پادشاه به ما دستور داده که یکی از پیامبران خدا را گردن بزنیم در آن لحظه چه خواهیم کرد ؟ آیا پیامبر خدا را گردن خواهیم زد و عذاب دنیا را برای خودمان خواهیم خرید ؟ اگر پیامبر را گردن نزنیم مارا خواهند کشت؟ چه خواهیم کرد ؟

فرض کنید تولدتان است و همه فامیل نشسته اند دور شما و خیلی خوشحال هستید در این میان یک دفعه میبینی دایی یا عمو یا هر کسه دیگری که با رفیق هستی دارد از دور میاید

خوشحال به سمت او میروی اما تا به او میرسی تا در اغوشش بکشی او یک سیلی به شما میزند .عکس العمل شما چیست؟؟؟ان را بازی کنید...

اتودهای فی البداهه و چند نفره

به صورت فی البداهه در یک برنامه طنز نقش یک آشپز را باید بازی کنیم که میخواهد در یک برنامه آشپزی غذای ساده ای مثل نیمرو را آموزش بدهد .

تست بازیگری برای کودکان

اگر قصد دارید کودکتان را برای تست بازیگری آماده کنید، به نکات زیر توجه کنید:

خب… بنابراین زمان تست بازیگری فرزند شما فرا رسیده است. واقعیت این است که کارگردان ممکن است پیش از این پنجاه کودک دیگر را نیز دیده باشد که همه شبیه هم بوده اند و مانند هم بازی کرده اند. کارگردان ممکن است که بازی های یکسانی را از بچه ها دریافت کرده و همه ی داوطلبان ممکن است گزینه های یکسانی به نظر بیایند. به مرور همه چیز برای کارگردان یکنواخت می شود. دوباره و دوباره و دوباره یکسان. و سپس… نگهان کودک شما وارد شده و آن ها را شگفت زده می کند… فرزند بازیگر شما در گفتار و در زبان بدن و نحوه ی حرکات خود به گونه ای رفتار می کند که با همه متفاوت است. فرزند شما کار متفاوت و/یا جذابی را ارائه می دهد. بعد از صحبت کردن با تعداد زیادی از کارگردانان انتخاب بازیگر، پنج نکته عنوان می کنیم که به کودک شما کمک می کند تا تماس مجدد با او برقرار شود.

1. کودک شما در انتخاب های بازیگری خود باید متفاوت باشد

برای درخشیدن، باید فرزند شما درصدی از ریسک را قبول کند. معنی این جمله این است که او باید طبق شرایطی که وجود دارد، رفتار متفاوت و در عین حال مناسبی را از خود نشان دهد. مثلا حرکاتی را اجرا کند که در فیلم نامه ذکر نشده بود.

2. تماس چشمی باید متمرکز و ثابت باشد

این بسیار مهم است. وقتی کودکتان تمرین می کند، از او فیلمبرداری کرده و ببینید که آیا تماس چشمی را قطع می کنند یا نه. بچه ها اغلب این کار را می کنند. در صورتی که او این کار را می کند، ویدئو را نشانش بدهید و از او بخواهید تماس چشمی اش را ثابت کند.

3. ورود و خروج

فرزند شما باید به هنگام وارد شدن و خارج شدن بسیار اعتماد به نفس داشته باشد. همچنین باید رفتاری حرفه ای از خود نشان دهد. در سالن تست بازیگری باید مودب و آرام باشد.

4. باید راحت و بامزه باشد

کودک شما باید خودش باشد وآرام باشد. او باید بتواند به خوبی گوش بدهد. هشتاد درصد روز تست، گوش دادن و واکنش نشان دادن است. او همچنین باید بتواند به سرعت دستورالعمل را بگیرد. توجه بیش از حد به نتیجه اثرات منفی دارد. او باید فقط مطمئن و شاد باشد.

5. ارائه

موهای او را از چشمانش کنار بزنید. برای بازیگران کوچک تر هیچ گونه آرایشی مجاز نیست. هیچ لباس خاصی نباید بپوشد. باید ساده باشد. با رعایت این پنج نکته، کودکتان به احتمال زیاد تماس مجددی را دریافت خواهد کرد.


منبع: سایت آفتاب

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان