دفترچه خاطرات یک بی عرضه

  • 0 دیدگاه
  • 82 بازدید
دفترچه خاطرات یک بی عرضه

دفترچه خاطرات یک بی عرضه

توضیحات

دفترچه خاطرات یک بی عرضه (به انگلیسی: Diary of a Wimpy Kid) یک رمان طنز در قالب ادبیات داستانی به صورت دفترچه خاطرات پسری به نام گرگ هفلی نوشته جف کینی است. "دفترچه خاطرات یک بی عرضه" همچنین اولین کتاب از مجموعه کتابی 13 جلدی با همین نام است. داستان، روایت پسری به نام گریگوری "گرگ" هفلی و اتفاقاتی که در خانه و مدرسه برای او و دوستانش می‌افتد است. اولین بار که این داستان در وبگاه "FunBrain.com" در سال ۲۰۰۴ میلادی چاپ شد بیش از ۲۰ میلیون نفر آن را خواندند. سپس به صورت جلد سخت در اول آوریل سال ۲۰۰۷ میلادی چاپ شد. از سه عنوان از کتاب‌های مجموعه سه فیلم به صورت اقتباسی نیز در ژانر طنز و خانوادگی تهیه شده است.


معرفی شخصیت‌ها

گریگوری «گرگ» هفلی

وی قهرمان اصلی داستان است. او با خانواده خود، دوستانش و مدرسه‌اش مشکل دارد و همیشه در دردسر می‌افتد. او خود را «فردی خلاق» می‌داند و روش‌های عجیبی برای پول درآوردن ابداع و همراه دوستش رولی جفرسون انجام می‌دهد؛ که معمولاً موفق نمی‌شود.


رودریک هفلی

برادر بزرگ گریگوری است. او به هیچ چیز علاقه نشان نمی‌دهد و فردی بدخلق است. او که معمولاً با گریگوری دعوا می‌کند، عضو یک گروه پانک موسیقی راک نیز هست.


سوزان هفلی

مادر گریگوری. او تلاش می‌کند به هر نحوی شد فرزندانش را درست تربیت کند و آن‌ها را به کارهای خلاقانه و مستقل شدن تدریجی تشویق می‌کند.


فرانکلین «فرانک» هفلی

پدر رودریک. او به اندازه مادر وی قوانین سخت‌گیرانه نمی‌گذارد ولی معمولاً از دست کارهای گرگ و رولی عصبانی می‌شود. او همچنین به همسر خود خیلی علاقه دارد و بیشتر کارها را با اطلاع او انجام می‌دهد.


راولی جفرسون

دوست صمیمی گرگ. آن‌ها همه کارهای خود را که معمولاً به دردسرهایی بزرگ ختم می‌شوند با هم انجام می‌دهند؛ هرچند که در دو تا از کتاب‌ها رابطه آن‌ها به هم خورده، ولی در کتاب آخر، «سیاه زمستون»، آن‌ها دوباره دوست می‌شوند.

برای نظر دادن باید عضو شوید!

ورود به سامانه عضویت رایگان